Amazon to największy na świecie serwis aukcyjny. Dostępny jest niemal na całym świecie w tym również w Polsce. Nic więc dziwnego, że znalazło się wiele chętnych osób, które chcą spróbować swoich sił w handlu. Sprzedaż na Amazonie wydaje się dość prosta, wystawiamy przedmiot i czekamy na kupca. Jednak czy sprzedaż na Amazonie jest taka łatwa? Trudno jednoznacznie na to odpowiedzieć. Portal ten ma ogrom zalet jak również też swoje wady i musimy dobrze przemyśleć czy chcemy tam wystawiać swoje rzeczy.
Zalety Amazona
Największą zaletą tego portalu jest jego popularność. Dzięki temu, że jest on dostępny niemal na całym świecie to możemy w łatwy sposób wyjść z handlem poza granicę naszego kraju. Dodatkowo możemy zarabiać na nim nie tylko handlując, ale też promując inne produkty. Jest to tak zwana afiliacja czyli promujemy inne produkty i za każdą sprzedaż z naszego polecenia dostajemy prowizję. Jest to fajne jak mamy zbudowaną wokół siebie społeczność, bądź mamy wrodzoną żyłkę handlowca. Handel na Amazonie to popularny sposób na dodatkowy zarobek. Portal udostępnia nam też wiele innych narzędzi. Możemy sprawdzić co w danym czasie jest popularne, sprzedawać własne eBooki, a nawet zeszyty. Mając w sobie trochę kreatywności i samozaparcia możemy stworzyć sobie ciekawą platformę sprzedażową. Ogromną zaletą jest to, że sprzedaż na Amazonie możemy zacząć tak naprawdę bez żadnych inwestycji.
Wady Amazona
Amazon jest bardzo popularny niestety jest to też z jednej strony wada. Przez ogromną ilość chętnych sprzedawców często walka odbywa się na cenę i wygrywa ten który da najniższą cenę. Jest tam ogromny wybór oryginalnych produktów jak również tanich zamienników z Azji przez co często trudno się przebić. Będąc sprzedawcą na Amazonie mamy też różne prowizje. Oczywiście platforma musi na czymś zarabiać, ale przy dużej sprzedaży prowizje potrafią być ogromne. Trudno też wyrobić swoją markę, ponieważ trudno w aukcji eksponować swoje logo czy nazwę. Jeżeli mamy dostęp do produktów, których jakimś cudem nie ma na Amazonie, a dobrze się sprzedają to istnieje duża szansa, że ten potentat handlowy zrobi ten sam produkt tylko w niższej cenie co automatycznie spycha nas niżej i sprzedaż maleje.
Warto czy nie warto sprzedawać na Amazonie?
Warto zainteresować się tą platformą sprzedażową szczególnie na początku naszej drogi handlowej. Dzięki niemu mamy dostęp do ogromnej bazy klientów co pozwoli nam na naszą pierwszą sprzedaż. Jeżeli nasz sklep miałby wielu klientów to ruch warto kierować na nasz niezależny sklep. Handel na Amazonie to nie jest łatwy biznes i możemy tu spotkać wiele różnych problemów, jednak może on nas wiele nauczyć i dać nam porządnie zarobić. Przy zamówieniach warto zbierać bazę mailingową, która pozwoli nam docierać do klientów. Amazon ma również ogromną zaletę, taką że jest tam bardzo niski próg wejścia. Tak naprawdę wystarczą nam ładne, estetyczne zdjęcia, ciekawy opis i produkt i możemy zacząć działać. Pamiętaj, że twoje produkty to twoja wizytówka i oferuj tylko sprawdzony towar, wysokiej jakości. Trzymając się zasad zostaniesz biznesmenem.